Обърнахме се към компаниите от мрежата на WIO с два въпроса:
1) Как COVID-19 пандемията се отразява на D&I процесите във вашата компания?;
2) Как поддържате екипния дух и корпоративна култура, когато хората са раздалечени физически?. Ето и отговорите, които получихме.
SAP Labs Bulgaria
- Тази година засилихме фокуса върху постигането на полово равенство чрез ангажиране на бизнес лидерите и особено тези от мъжки пол, защото мъжете като по-силно представени в нашия бизнес и в мениджърски роли са много важен съюзник за тази кауза. Отделяме по-голямо внимание на грижата за психичното здраве на нашите колеги, което е на изпитание във времена на несигурност и изолация.
- Заложихме на навременна и добра организация на работните процеси в новата реалност, прозрачност относно предстоящите стъпки, виртуални обучения, свързани с организиране на режима на работа от вкъщи и справяне с емоциите, виртуални срещи „на кафе“, споделяне на хобита, викторини, онлайн тренировки, нов акционерен план за служители.
Shell Bulgaria
- В Shell България от месец март беше въведен режим на работа от разстояние за всички офис служители в компанията. Той продължава и към момента, като посещенията в офиса са ограничени до бизнес критични нужди. Това до голяма степен промени начина на комуникация между хората, въпреки че служителите имаха известен предишен опит с работа от вкъщи и във виртуална среда с колеги и партньори от цял свят. За да осигури по-ергономични работни условия на служителите у дома, компанията предостави финансови средства за закупуване на оборудване.
- От момента на преминаване към дистанционен режим на работа въведохме формални и неформални виртуални срещи и инициативи. Пример за това са седмичните екипни срещи, ежемесечните COVID-19 срещи, тримесечните бизнес срещи за всички служители и неформалните сутрешни „кафе паузи“. Въведохме програма за предоставяне на психологическа помощ за служителите под формата на индивидуални конфиденциални консултации с независими специалисти.
IBM
- В България през 2020 фокусирахме усилия върху вътрешни ресурсни групи за развитие и видимост на жени таланти, инициирахме и задълбочихме диалога по LGBT+ теми, с помощта и на организацията GLAS, намерихме ценни съмишленици в платформата WIO и конструктивно помислихме за приобщаване на хора с различни възможности. COVID-19 ситуацията ускори и подсили необходимостта да не губим реалистичен поглед и върху тези теми.
- Няколко примера, които можем да споделим – препоръчваме на всички мениджъри в компанията да правят ежедневни кратки виртуални срещи с екипите си, agile практика, където служителите споделят какво са постигнали и какво им предстои. Провеждаме и неформални отдалечени сесии, в които обсъждаме, споделяме или просто… пием кафе заедно и които ни помагат да запазим елемента на социалното общуване. Възприехме „Кодекс на работата от вкъщи в период на COVID-19“, включващ принципи като приемане на различните семейни ситуации на колегите, гъвкавост в планиране на индивидуалните нужди, подкрепа за моментите, когато не сме готови да сме пред камера, поставяне на граници и стремеж за избягване на умора от видео конферентни разговори.